روزهای سخت تر در انتظار بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته بازار روند خود را با خبر افزایش قیمت شمش آغاز کرد و همین امر سبب گشت تا قیمت محصولات فولادی  و آهن در بازار دستخوش تغییراتی شوند.

این تغییرات در بازار آهن بدین ترتیب بود که اغلب کارخانه های تولیدی میلگرد در چند مرتبه قیمت های خود را تغییر داده و افزایشی ۵۰تا ۱۰۰تومانی به ازای هر کیلو محصول را به ثبت رسانیدند. نوسانات بازار شمش وروند صعودی نرخ دلار در روزگذشته مانع از اعلام قیمت انواع ورق گشت و بر بی نظمی های بازار داخل افزود و روزهای پایانی سال را به کام مصرف کنندگانی که مدت هاست با افزایشات بی دلیل دست به گریبانند تلخ کرد.

با توجه به مشکلات صادراتی که ممکن است در آینده با آنها مواجه گردیم امید اندکی به کاهش قیمت ها در کوتا مدت وجود دارد؛صادرات بازارهای کالایی با دلار صرافی و به موازات آن کاهش قابل توجه ارزش پول ملی، عامل اصلی حراج سرمایه های ملی، تزریق التهابات ارزی در بازار داخلی و بالاخره بروز قحطی و گرانی کالا در بازار داخلی خواهد بود.

صادرات محصولات نهایی برخی کالاها مثل صادرات میلگرد آجدار، برای برخی از فعالان اقتصادی خُرد بازار، شامل تجار یا تولیدکنندگان کوچک تر، ظاهرا به طور مستقیم یا غیر مستقیم و به دور از تدابیر نظارتی و بدون بازگشت ارز آن به سامانه نیمایی، میسر و ممکن بوده که همین موضوع باعث شده تا متاثر از کاهش قابل توجه ارزش پول ملی در سال های اخیر؛ افزایش قیمت سرسام آور کالاها در بازار داخلی و تاراج سرمایه های ملی کشور را نیز شاهد باشیم.

منطقی ترین راه جلوگیری از وقوع این فاجعه؛ تلاش برای بالا بردن ارزش پول ملی و یا حداقل ثابت نگه داشتن آن است؛ که با وضعیت پیش رو، راه بسیار سخت و دشوار دیده می شود. یک راه دشوار دیگر، اجرای نظارت بسیار دقیق و همه جانبه بر ورود و خروج گمرکات و مرزهای کشور و تلاش برای محدود نمودن صادرات ریالی می باشد؛ این نظارت حداقل برای کالاهای حجیمی مثل فولاد؛ اگر اراده جمعی بر اجرای دقیق آن باشد؛ شدنی است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: